Waterberg (en Windhoek)

20 november 2018 - Waterberg Plateau National Park, Namibië

Windhoek, de hoofdstad van Namibië, is een relaxte stad. Nauwelijks hoogbouw en een ietwat saai centrum. Dean Martin (zo heet hij echt!) rijdt ons naar Joe's Beerhouse, ons favoriete restaurant. Ien is weg van de inrichting. Je kijkt inderdaad je ogen uit. Sfeervolle verlichting en elk plekje wordt benut om iets Afrikaans op te hangen of meer te zetten. Er hangt zelfs een echte mini boven je hoofd van 2 Portugese avonturiers. Het eten is ook geweldig.

Het is drie uur rijden naar Waterberg, halverwege de route naar Etosha. De omgeving, en dan vooral de roodbruin platgeslagen berg, is prachtig. We hebben een huisje in het park met uitzicht op de berg. Super! Tussen de huisjes lopen warthogs (zwijnen) en kleine hertjes (steenbokjes en dik dik's) rond. Wel oppassen voor de hondsbrutale bavianen. De omgeving is ook een paradijs voor vogelliefhebbers.

Vroeg op om voor de hitte van de dag (het wordt hier koeler, maar nog altijd 30+C) de berg te beklimmen. Een mooie wandeling met geweldige uitzichten. Alleen het laatste steile stuk omhoog over rotsblokken is even aanpoten, maar de beloning is groot.

's Middags maken we tegen beter weten in een gamedrive in het boven op de berg gelegen gamepark. In 1999 vonden we het helemaal niets. Het is dicht begroeid en de kans op wild is minimaal. Er zijn twee waterputten waar je naar toe kan. Hier zien we zowaar een giraf en wat buffels. Verder wel een relaxed ritje.

Vandaag weer 4 uur gereden naar de Makuti lodge dat grenst aan Etosha. Een tip van bridgepartner Jeroen. Het is een mooi resort vol zonnebadende mensen, bezette ligstoelen bij het zwembad (zonder Duitser in de buurt) en goedgevulde bar. Lekker om een middag te relaxen, maar allemaal wel erg massaal. Morgen vroeg ons favoriete park Etosha in, waar me maar liefst 6 dagen zullen verblijven.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Herman en Lucie Breur:
    20 november 2018
    Mooie vergezichten als een beloning voor al het klimwerk. Heerlijke temperatuur, zeker afgezet tegen het toch wat gure novemberweer in Nederland. Dus natuur, lekker eten, aangenaam weer en relaxte autoritjes zorgen ervoor dat jullie genieten. Heerlijk voor jullie!
    Groetjes,
    Herman en Lucie
  2. Nine de Harder:
    21 november 2018
    Kon Dean ook een beetje zingen?Ziet er weer geweldig uit!!!
  3. Henri, Anne marie, Thomas en Rosalie:
    21 november 2018
    Leuk jullie gesproken te hebben via FaceTime. Verder de groeten van ons allemaal uit Berkel. Veel plezier in Etosha
    Xxxx
  4. Peter Croonen:
    25 november 2018
    Geniet maar lekker.
    Ik lees dat jullie het goed hebben.
    Tot gauw bij jullie in Schiedam.
    Zelf ben ik nog een weekje met SRC reizen naar Rome geweest.
    Blijft een bijzonder mooie stad.