Myanmar oktober 2019 - Reisschema

27 september 2019 - Schiedam, Nederland

Van 2 tot en met 31 oktober gaan we weer op reis. Dit keer naar Myanmar, het vroegere Birma. Een prachtig boeddhistisch land vol cultureel erfgoed. Het land is na de Engelse koloniale tijd lang afgesloten geweest van de buitenwereld en zet nu pas stapje voor stapje de deuren open.

We beginnen in Yangon (Het vroegere Rangoon), de oude hoofdstad. Een drukke stad met veel bezienswaardigheden waaronder de gouden Shwedagon pagode. Als eerste gaan we naar het onontdekte Karen gebied ik het zuid-oosten dat nog maar net is opengesteld voor toeristen.

Vervolgens richting het bekende Inle meer, waar we een spectaculair festival mee gaan maken. Iets zuidelijker ligt het weinig bezochte Pekon meer waar diverse kleurrijke bergstammen leven.

Hierna met het vliegtuig naar het noorden. Ook hier verschillende bergstammen, waaronder de padaung met hun opgerekte nekken.

Via verschillende dorpen, waar we veel zullen wandelen in de fraaie omgeving, naar de oude koningsstad Mandalay.

De rondreis eindigt met het hoogtepunt van de trip: Bagan, de mysterieuze 40 m2 km grote tempelstad.

Klik hier voor de uitgebreide Details van onze reis

Myanmar - samenvatting reis met landkaart

1. Herman en Lucie Breur:
    Hoi Jos en Ien,
    Dat wordt weer genieten voor jullie. Heel veel plezier samen. We kijken uit naar jullie mooi geschreven reisverhalen in dit boeiende land.
  2. Teuntje:
    27 september 2019
    Ha Jos en Ien. Genieten van jullie geplande reis! Goede reis en heel veel inspirerende momenten.....
  3. Ingrid:
    27 september 2019
    Mooie reis weer! Wel een intensief programma zo te zien. Ben benieuwd naar jullie verhalen. Geniet er van!