Aangekomen in Kaapstad

6 november 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Het avontuur is begonnen! We zijn gisteravond aangekomen in Kaapstad en hebben vandaag de toerist uitgehangen in het bekende uitgaansgebied de Waterfront.

De heenreis was er een met kleine obstakels. Onze trein naar Amsterdam reed niet (lange omweg) en in Kaapstad kwam de 'ophaaldienst' niet opdagen. Uiteindelijk hadden we vervoer van hetzelfde (Radisdon) hotel. Was blijkbaar niet voor ons bedoeld, want we werden twee keer bij een verkeerd Radison hotel (er zijn er 4) afgezet. We konden er gelukkig flink om lachen. Even na middernacht ploften we in bed. Het hotel heet Radisdon Red en alles wat ze een kleur kunnen geven is ook rood. Lijkt wel een exclusief bordeel!

We kwamen gisteravond aan in de regen, maar vandaag was het weer helemaal perfect. Lekker fris met een zonnetje. De Tafelberg kwam 's middags prachtig uit de wolken en we hebben een heerlijk relaxte dag. Ien shopt zich een ongeluk en kan er weer weken tegen! We zijn nu wel gierend door ons maximale koffergewicht gevlogen en wellicht moet er over 4 weken wat rommel achterblijven.😭😁

's Avonds lekker bij de Belg ('den Ancker') gegeten. In 1995 aten we hier kort na de opening ook en het is nog steeds perfect! Met een volle maag hierna een paar rondjes gedraaid in het reuzenrad (dezelfde die ook in Rotterdam staat) en 'Kaapstad by night' bekeken.

Morgen krijgen we de kampeer 4wd en rijden we 2 uurtjes langs de kust naar het noorden naar Eladsbaai. Hier hebben we een huisje op het strand. We gaan pas later deze week in de Kalahari kamperen.