Extreme hitte bij de Augrabies waterval

10 november 2018 - Augrabies Falls Np, Zuid-Afrika

We zijn de ruige Noordkaap binnen getrokken en verblijven 2 nachten bij de Augrabies watervallen. In het natte seizoen een kolkende duivel, maar het is nu, na een ook voor hier extreme droogte, een klein 'piezelstraaltje'. De omgeving is prachtig. De Oranje rivier stroomt in een diepe canyon omgeven door een rotsachtig landschap vol koppies (opeenstapeling van grote keien). Heerlijk om zo door deze wildernis te rijden.

Vanmorgen een paar mooie uitzichtpunten bezocht en de eerste giraffes gezien. We moesten een paar keer met de auto door een ondiepe rivier. Was nu goed te doen, maar in het natte seizoen zal het flink dieper zijn.

Hier aan de grens van de Kalahari woestijn loopt de temperatuur overdag richting 40C. Hopelijk wordt het niet veel heter.

Ien is dolblij dat we nu nog een huisje met airco hebben en ziet erg op tegen het kamperen in de hitte. Dat wordt dus de komende dagen erg vroeg op (het is pm 5 uur al licht), overdag op game drive (met airco) en tegen de avond de tent pas weer op.

Morgen verder naar het Kgalagadi NP in de Kalahari woestijn, het domein van de meerkatten en Bosjesmannen.

1. Herman en Lucie Breur:
    10 november 2018
    Weer prachtige foto's! Genieten van de natuur, de stilte en.... gezien de hitte van de airco....
  2. Jolanda rath:
    geweldig om te zien.
  3. Marco en ronald uruguay:
    10 november 2018
    Jeetje...spannend ...en die auto die jullie gehuurd hebben is wel over nagedacht, en handig zo in de wildernis.
    Romanties tafeltje zo samen met een mooi uitzicht.
    We zijn benieuwd wat voor moois jullie tegen gaan komen .
    En geniet er samen van .
    Warm he 40 gr ..we weten er alles van .
    Maar beter dan 15 onder nul ..haha.
    Gr liefs marco en ronald.
  4. Teuntje:
    10 november 2018
    Wat fascinerend jullie prachtige foto's!!! Het lijkt me een geweldige belevenis om daar te zijn en hoe klein moet je je soms voelen bij die giga stenen.....
  5. Edith:
    10 november 2018
    Wat leuk dat ik jullie helle vakantie kan mee beleven
  6. Erik en Denise:
    11 november 2018
    Ziet er geweldig uit; wat een avontuur met die camper.....! 👍🏻😀
    Jammer van de hitte. We hopen voor jullie dat het qua temperatuur wat minder wordt.
    De foto’s zijn al prachtig om te zien.....kan je nagaan hoe jullie al die mooie natuur in het echt beleven! Veel plezier en natuurlijk veilige kilometers! 😘
  7. Edith:
    11 november 2018
    Nu zie ik hier bij Edith wat jullie allemaal meemaken;.Ik mis deze dingen dagelijks wat ik heel erg jammer vind dat jullie me dat niet geleerd hebben Veel liefs moeder